IHS Screen Digest компаний судалгаагаар энэ онд киноны онлайн үйлчилгээний хэрэглээ дискний төрлийн хадгалах төхөөрөмжийн худалдаалах тоо хэмжээнээс давах төлөвтэй байна. Тодруулбал энэ онд америкчуудын онлайн киноны худалдан авалт 3.4 тэрбумд хүрэх бол Blu-ray, DVD зэрэг дискэнд бичигдсэн кино, видеог 2.4 тэрбум ширхэгийг худалдаж авна хэмээн уг судалгааны тайланд дурджээ. Энэ нь кино худалдаалах, түрээслэх уламжлалт хэлбэр буюу кассет, дискний 30 жил үргэлжилсэн эрин үе төгсгөлдөө ойртсоныг илтгэж медиа контентийн хэрэглээний түүхэн шилжилт эхэлсэнийг харуулж байна.
Гэхдээ энэхүү шилжилт тийм ч богино хугацаанд явагдахгүй бололтой. Тухайлбал iTunes Store нээгдсэнээс хойш 8 жил өнгөрөөд байгаа ч бодит CD хөгжмийн бизнест түүний хүчтэй өрсөлдөгч хэвээр байсаар байна. Харин өнгөрсөн жил бодит диск бүхий кино, видео 2,6 тэрбум ширхэг худалдаалагдсан бол онлайн кино 1 тэрбум ширхэгээр худалдаалагджээ. Өөрөөр хэлбэл онлайн киноны зах зээл жилд 135 хувиар өсч байна.
2007 оныг 2011 онтой харьцуулахад бодит дискний худалдан авалт багассан ч ахуйн хэрэглээний видео киноны нийт зах зээл 40 хувиар нэмэгджээ. Үүнд Netflix, Amazon Prime зэрэг тогтмол төлбөртэй ч хязгааргүй хэрэглээ бүхий онлайн (OnDemand) үйлчилгээнүүд голлох нөлөөг үзүүлж байна. Netflix гэхэд л интернет холболт бүхий телевизороор үзэх боломжтойгоос гадна тоглоомын консолуудад хүртэл суурилагдаж байна. Харин АНУ-ын нийт онлайн үйлчилгээний хэрэглэгчдийн 94%-ийг төлбөртэй онлайн үйлчилгээний хэрэглэгчид эзэлж байна.
Эх сурвалж: http://robomec.blogspot.com
Гэхдээ энэхүү шилжилт тийм ч богино хугацаанд явагдахгүй бололтой. Тухайлбал iTunes Store нээгдсэнээс хойш 8 жил өнгөрөөд байгаа ч бодит CD хөгжмийн бизнест түүний хүчтэй өрсөлдөгч хэвээр байсаар байна. Харин өнгөрсөн жил бодит диск бүхий кино, видео 2,6 тэрбум ширхэг худалдаалагдсан бол онлайн кино 1 тэрбум ширхэгээр худалдаалагджээ. Өөрөөр хэлбэл онлайн киноны зах зээл жилд 135 хувиар өсч байна.
2007 оныг 2011 онтой харьцуулахад бодит дискний худалдан авалт багассан ч ахуйн хэрэглээний видео киноны нийт зах зээл 40 хувиар нэмэгджээ. Үүнд Netflix, Amazon Prime зэрэг тогтмол төлбөртэй ч хязгааргүй хэрэглээ бүхий онлайн (OnDemand) үйлчилгээнүүд голлох нөлөөг үзүүлж байна. Netflix гэхэд л интернет холболт бүхий телевизороор үзэх боломжтойгоос гадна тоглоомын консолуудад хүртэл суурилагдаж байна. Харин АНУ-ын нийт онлайн үйлчилгээний хэрэглэгчдийн 94%-ийг төлбөртэй онлайн үйлчилгээний хэрэглэгчид эзэлж байна.
Эх сурвалж: http://robomec.blogspot.com