Өмнөд Cолонгосын болон израилийн газар хөдлөлтийг судлах төвийн мэргэжилтэнүүд 2010 оны 3-р сарын 26-нд Шар тэнгист өмнөд-солонгосын “Чхоннан “ цэргийн хөлөг онгоцны дэлбэрэх болсон судалгааны материалыг нийтлэв.
Сөүл, Вашингтон хоёр тэр дороо Умард-Солонгосыг цэргийн хөлөг онгоц сөнөөсөнд буруутгасан. Нотлох баримт нь эмгэнэлт явдал гарсан газраас олдсон шунгинадаг мины хэлтэрхий байжээ. Америк болон өмнөд-солонгосын мэргэжилтэнүүдийн удирдлагаар ажилласан комисс мэдэгдэхдээ, энэхүү шунгинадаг мин нь умард- солонгосын шумбагч онгоцноос тавьсан гэжээ. Сөүл, Пхеньяны хоорондын харилцаа дээд цэгтээ хүртэл хурцадсан.
Харин одоо “Чхоннаны” сүйрэлд умард-солонгосын шунгинадаг мин буруутай гэж үзэх нь зөв байж уу гэх хүчтэй шалтаг гарч ирээд байна. Газар хөдлөлтийн хоёр мэргэжилтэн: Өмнөд-Солонгосын газар хөдлөлтийн хүрээлэнгийн захирал Ким Со Гу болон Израилийн Газар зүйн хүрээлэнгийн тэргүүлэх шинжээч Ефим Гиттерман нар ХМХ-үүдэд мэдээлэхдээ: өмнө нь Өмнөд-Солонгосын “Чхоннан” цэргийн онгоцыг Умард-солонгосын шунгинадаг мин устгасан гэж дүгнэхдээ, цэргийн онгоцыг сүйрэлд хүргэсэн дэбэрэлтийн хүчийг тооцоогүй байна гэжээ.Эрдэмтдийн хийсэн тооцоогоор, дэлбэрэлт нь шунгинадаг минээс биш, харин илүү хүчтэй мины улмаас дэлбэрсэн байна гэжээ . Тухайлбал, 1970-аад онд умард-солонгосын хөлөг онгоцнуудаас хамгаалж өмнөд-солонгосын усанд тавьж байсан мин байж болох аж.
Нэг жилийн өмнө ийм мэдэгдэлийг дэлхийн их сургуулийн шинжлэх ухааны салбарын захирал Ёнсе Хон Тхе Гюн хийж байсан юм. Ийм төрлийн дүгнэлтүүдийг оросын шинжээчид бас хэлж байсан. “Чхоннан” цэргийн онгоцыг БНАСАУ сөнөөсөн гэдэгт эргэлзэх хоёр зүйл байна. Нэгдүгээрт, “Чхоннаныг” сүйрүүлсэн өмнөд солонгосын шунгинадаг мин онгоцтой мөргөлдөхдөө дэлбэрээгүй, харин хэдэн хэсэг болж хуваагдсан юм шиг харагдаж байсан. Тэгээд тэр шиунгинадаг мин дэндүү зэвэрсэн байсан нь, усанд хэдэн өдөр биш, харин хэдэн жил болсон юм шиг байв. Умард-солонгосын тэнгисийн цэргийн флотын шинж чанартай шунгинадаг мины хэлтэрхий дээрх дугаарыг яагаад ч юм бэ, фломатераар тэмдэглэсэн байлаа.
Одоо Ким Со Гу өмнөд солонгосын цэргийн онгоцын сүйрлийг дахин шинжлэх шаардлагатай тухай мэдэгдэв. Давтан мөрдөх ажиллагаа явуулах бол байж болох зүйл. БНАСАУ-ын засгийн эрхэнд залуу удирдагч ирсэн нь тус улсад шинэчлэл эхлэх найдварыг төрүүлж байна. Гэхдээ тэдгээр нь сүүлийн жилүүдэд, ялангуяа “Чхоннаны” сүйрлээс болж дайны ирмэг дээр тулж ирээд байсан Пхеньян, Сөүлын хоорондын харилцаа эрс сайжирсан тохиолдолд боломжтой.Сонирхуулахад, аливаа дайсантай тэмцэхэд өөрийн бэлэн байдлаа батлан харуулахын тулд Пхеньян нэг бус удаа Өмнөд - Солонгостой зэвсэгт сөргөлдөөнд орж байсан ч, энэ явдалд өөрсдийн оролцоог эрс няцаадаг юм. Хэрвээ БНАСАУ цэргийн хөлөг онгоцыг устгахыг өөрийн цэргийн ялалтын жагсаалд бичээгүй бол энэ нь үүний шалтгаан бол гэмт хэрэг хийхээс айсан юм огт биш, харин өөр нэгэн зүйл болой.
Хэрвээ энэ удаа “Чоннаны”мөрдөлт шинэ зүйл гаргаж, өмнөд-солонгосын тэнгисийн 40 цэрэг умард солонгосын шунгинадаг минээс болж осолдоогүй бол өмнөд - солонгосын мина нь талуудыг эвлэрхэд хүчтэй урамшуулал болох юм. Хэрвээ шиунгинадаг мины тухай хувилбар батлагдах бол, үүнээс муу юм болохгүй. Яагаад гэвэл цаашаа яах ч юм билээ.
Сөүл, Вашингтон хоёр тэр дороо Умард-Солонгосыг цэргийн хөлөг онгоц сөнөөсөнд буруутгасан. Нотлох баримт нь эмгэнэлт явдал гарсан газраас олдсон шунгинадаг мины хэлтэрхий байжээ. Америк болон өмнөд-солонгосын мэргэжилтэнүүдийн удирдлагаар ажилласан комисс мэдэгдэхдээ, энэхүү шунгинадаг мин нь умард- солонгосын шумбагч онгоцноос тавьсан гэжээ. Сөүл, Пхеньяны хоорондын харилцаа дээд цэгтээ хүртэл хурцадсан.
Харин одоо “Чхоннаны” сүйрэлд умард-солонгосын шунгинадаг мин буруутай гэж үзэх нь зөв байж уу гэх хүчтэй шалтаг гарч ирээд байна. Газар хөдлөлтийн хоёр мэргэжилтэн: Өмнөд-Солонгосын газар хөдлөлтийн хүрээлэнгийн захирал Ким Со Гу болон Израилийн Газар зүйн хүрээлэнгийн тэргүүлэх шинжээч Ефим Гиттерман нар ХМХ-үүдэд мэдээлэхдээ: өмнө нь Өмнөд-Солонгосын “Чхоннан” цэргийн онгоцыг Умард-солонгосын шунгинадаг мин устгасан гэж дүгнэхдээ, цэргийн онгоцыг сүйрэлд хүргэсэн дэбэрэлтийн хүчийг тооцоогүй байна гэжээ.Эрдэмтдийн хийсэн тооцоогоор, дэлбэрэлт нь шунгинадаг минээс биш, харин илүү хүчтэй мины улмаас дэлбэрсэн байна гэжээ . Тухайлбал, 1970-аад онд умард-солонгосын хөлөг онгоцнуудаас хамгаалж өмнөд-солонгосын усанд тавьж байсан мин байж болох аж.
Нэг жилийн өмнө ийм мэдэгдэлийг дэлхийн их сургуулийн шинжлэх ухааны салбарын захирал Ёнсе Хон Тхе Гюн хийж байсан юм. Ийм төрлийн дүгнэлтүүдийг оросын шинжээчид бас хэлж байсан. “Чхоннан” цэргийн онгоцыг БНАСАУ сөнөөсөн гэдэгт эргэлзэх хоёр зүйл байна. Нэгдүгээрт, “Чхоннаныг” сүйрүүлсэн өмнөд солонгосын шунгинадаг мин онгоцтой мөргөлдөхдөө дэлбэрээгүй, харин хэдэн хэсэг болж хуваагдсан юм шиг харагдаж байсан. Тэгээд тэр шиунгинадаг мин дэндүү зэвэрсэн байсан нь, усанд хэдэн өдөр биш, харин хэдэн жил болсон юм шиг байв. Умард-солонгосын тэнгисийн цэргийн флотын шинж чанартай шунгинадаг мины хэлтэрхий дээрх дугаарыг яагаад ч юм бэ, фломатераар тэмдэглэсэн байлаа.
Одоо Ким Со Гу өмнөд солонгосын цэргийн онгоцын сүйрлийг дахин шинжлэх шаардлагатай тухай мэдэгдэв. Давтан мөрдөх ажиллагаа явуулах бол байж болох зүйл. БНАСАУ-ын засгийн эрхэнд залуу удирдагч ирсэн нь тус улсад шинэчлэл эхлэх найдварыг төрүүлж байна. Гэхдээ тэдгээр нь сүүлийн жилүүдэд, ялангуяа “Чхоннаны” сүйрлээс болж дайны ирмэг дээр тулж ирээд байсан Пхеньян, Сөүлын хоорондын харилцаа эрс сайжирсан тохиолдолд боломжтой.Сонирхуулахад, аливаа дайсантай тэмцэхэд өөрийн бэлэн байдлаа батлан харуулахын тулд Пхеньян нэг бус удаа Өмнөд - Солонгостой зэвсэгт сөргөлдөөнд орж байсан ч, энэ явдалд өөрсдийн оролцоог эрс няцаадаг юм. Хэрвээ БНАСАУ цэргийн хөлөг онгоцыг устгахыг өөрийн цэргийн ялалтын жагсаалд бичээгүй бол энэ нь үүний шалтгаан бол гэмт хэрэг хийхээс айсан юм огт биш, харин өөр нэгэн зүйл болой.
Хэрвээ энэ удаа “Чоннаны”мөрдөлт шинэ зүйл гаргаж, өмнөд-солонгосын тэнгисийн 40 цэрэг умард солонгосын шунгинадаг минээс болж осолдоогүй бол өмнөд - солонгосын мина нь талуудыг эвлэрхэд хүчтэй урамшуулал болох юм. Хэрвээ шиунгинадаг мины тухай хувилбар батлагдах бол, үүнээс муу юм болохгүй. Яагаад гэвэл цаашаа яах ч юм билээ.